Nuffnang advertisement

Isnin, 8 November 2010

Peluk Anak-Anak dan Isteri / Suami Setiap Hari


Saya tersenyum sendiri sewaktu menulis entri ini. Mungkin anda juga turut tersenyum membacanya. Seakan melucukan tetapi adakah anda melakukannya setiap hari? (bagi yang sudah berkahwin). Satu bentuk praktikal yang akan merangsang emosi anda pada setiap hari untuk menjadi seorang yang hebat.



Tahukah anda dengan memberikan pelukan pada anak-anak dan isteri anda setiap hari, emosi anda akan menjadi jauh lebih stabil daripada biasa. Kestabilan ini jika dijadikan kebiasaan setiap hari akan mampu menepis segala tekanan sama ada di tempat kerja atau sebab-sebab yang lain.



Apa yang bagusnya juga, anda juga merangsang orang lain mempunyai emosi yang stabil. Anak-anak membawa kehangatan pelukan ayah dan ibunya ke sekolah setiap hari. Sudah pasti kasih sayang yang dibawa bersama memberikan emosi dan pemikiran positif untuk anak-anak belajar dan menumpukan perhatian. Suami dan isteri juga akan pergi ke tempat kerja dengan perasaan kasih sayang kepada keluarga. Sudah pasti kasih sayang ini akan memberikan ketenangan dalam meneruskan kerja dan kehidupan setiap hari.

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...