Nuffnang advertisement

Isnin, 16 Ogos 2010

TERKENANG SEMASA DULU....

Mari kita imbau balik kenangan masa zaman dulu-dulu...Masa kita kecik2....

Okeh...Dulu-dulu sape pegi sekolah je mesti akan gunakan beg hijau nih kan... hehehehe.. penuh buku teks!




Lagi.... kalau sape-sape demam je.. mesti mak suruh ayahanda kita pegi beli menatang nih... rasanya macam oren sikit.. tapi time tu la.. memang susah betol nak makan ubat masa kecik-kecik...jenuh 'pelekoh'.... pengalaman aku dulu.. mak aku terpaksa hancurkan dulu.. kemudian baru campor air suam kasi minum... hahahahahaha...


Bagi mat-mat rock era 80'an.. kalau takde kasut jenih nih memang tak rock la... brand apa tau... tu dia... ALIPH oiii... mahal tuuuu....


Kalau dah ada kasut tu mesti layan lagu-lagu ni....huhuhu...



Korang mesti ingat lagi iklan ni....


Dah empat hari aku tak makan....jangan monyet...jangan monyet...


Zaman sekarang ni agak-agak ada lagi tak dapor minyak gaih (minyak tanah) hehehe .. sumbu dia sempoi dok ada... hahahaha...

Senario awal pagi masa nak pergi sekolah dulu....Betapa banyaknya pengorbanan emak kita nak besarkan kita....


Aku takde benda alah nih...tapi kawan aku ada...dia kasi pinjam....tapi bila dah rosak...hampeh!


Dulu-dulu takde la LCD skin rata.....tengok TV macam ni je.....


Bila masa kenduri kawin...malam-malam layan video ni la....


Dulu-dulu kalau pegi perpustakaan...mesti cari buku penyiasatan.. kawan aku dalam biodata dia dulu siap nak jadi penyiasat persendirian... konon-konon terlalu obses cerita penyiasatan 5 sekawan nih... so buku di bawah menjadi pilihan utama bacaan hujung minggu...



Dulu-dulu takde paintball....hanya menatang ni je...sendiri bikin ooo.....


Yang best bila time terjun sungai....


Perasan tak dulu-dulu benda alah nih... kalau ada orang penerangan datang rumah jer.. mesti mak kita pegi cari tunjuk kat pegawai tu... hehehe... nak guna TV pun ada lesen wooooooo... hahahaha.. sekali pikir lawak gak...setahun $24.00 (RM 24) .. kebanyakan rumah pada masa tu siap frame lagi....


Dulu-dulu handset takde ..bukan macam budak-budak sekarang ni...handset 1orang satu..tapi kita main yang ni jer....



Balik jer sekolah.. kompom singgah kedai...hahaha...TIKAM...oooo TIKAM... ada luck dapat seringgit... modal seposen jer...selalunya tak penah kena pon...

 

Sapa yang ada benda ni pada zaman tu memang orang berada laa...

 

Sapa nak pinjam buku ni...boleh kontek jalak... dia ada simpan... huhuhuhu....dulu berebut sampai hancor kulit...


Subjek yang paling aku minat masa darjah 5 dulu ni..sebab tu aku tak hantar buku teks ni..sebab aku minat sangat..


Sekian....hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...