Nuffnang advertisement

Selasa, 4 Januari 2011

Belajar Daripada Pengalaman Orang Lain


Tiada jalan singkat untuk mendapat banyak pengalaman hidup. Siapa kata tiada? Sebenarnya ada cara untuk mendapat banyak pengalaman dalam masa yang singkat. Belajar dari perkongsian pengalaman orang lain adalah cara mudah untuk anda mengutip banyak pengalaman baru.

Setiap hari kita menpunyai latar belakang hidup, karier dan keluarga yang berbeza. Maka sudah pasti setiap orang dalam kehidupannya akan melalui hanya satu jalan yang dipilihnya. Sebagai contoh jika anda bekerja sebagai seorang guru maka sudah pasti anda hanya mampu berceritakan tentang pengalaman sebagai seorang guru sahaja dan perkara-perkara yang berkaitan dengan pengajaran dan pembelajaran.

Tetapi dengan perkongsian pengalaman hidup dengan orang yang mempunyai latar belakang kehidupan yang berbeza, anda dapat menimba pengalaman tersebut sebagai nilai tambah kepada kehidupan anda. Jadi ambillah peluang untuk mencari seberapa ramai kenalan daripada latar belakang yang berbeza. Pintas waktu untuk mendapat lebih banyak pengalaman hidup.

Wallahu'alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...